Қамқоршылық кеңесінің функциялары
Әлеуметтік. КС қызметіне қоғамның түрлі әлеуметтік-кәсіби топтарының өкілдері тартылады.
Экономикалық. Білім беру мекемесінің бюджеттен тыс қаржыландырылуын іске асырмай, оның дамуы ғана емес, жұмыс істеуі де мүмкін емес. Қаржылық, құқықтық және мүліктік базаның болуы Еңбек және білім беру қызметтері нарығында білім беру мекемесі ұжымының бәсекелестік артықшылықтарын негіздейді.
Саяси. Белгілі бір білім беру саясатын іске асыру үшін КС жергілікті билік органдарын және басқа да әлеуметтік әріптестерді пайдаланады.
Қызметтің экономикалық факторлары басым болып табылады: тартылатын қаржы қаражатының нақты иесі білім беру мекемесі, басқарушы – әкімшілік болып табылады.
КС құру ұйымдастыру мәселелерін шешу алдында:
- Мұғалімдер мен белсенді ата-аналардан бастамашыл топ құру.
- Мектеп пен жергілікті қоғамдастық қажеттіліктеріне бағалау жүргізу.
- Мектеп әкімшілігімен бірге алдағы жұмысты жоспарлау.
- Ұйымдастыру-құқықтық нысанын таңдау.
-Құрылтай құжаттарының жобаларын әзірлеу: ҚР нормативтік-құқықтық құжаттары негізінде "Қамқоршылық Кеңес туралы ереже" ("Білім туралы Заң", Қамқоршылық Кеңес туралы үлгі ереже және т.б.).
- Құрылтай құжаттарына түзетулер енгізу кезінде заң көмегін алу.
- Ата-аналар активімен, сынып жетекшілерімен ұсыныстар жинау үшін семинар өткізу.
- Келіп түскен ұсыныстарды талдау және жүйелеу, іс-қимыл жоспарын түзету.
- Заңды түзетулер мен ұсыныстар енгізе отырып, құрылтай құжаттарын дайындау.
- Бастамашылық жиналысты жоспарлау жөніндегі жұмыс тобының жиналысы.
- Делегаттарды Құрылтай жиналысының орны, уақыты және күн тәртібі туралы хабардар ету.
- Құрылтай құжаттарының көшірмелерінің белгілі бір санын дайындау.
Құрылтай құжаттарын дайындау
КС Жарғысының жобасын жасау кезінде "қызметтің мақсаттары мен міндеттері"бөліміне назар аудару қажет. Оған барлық болжамды мақсаттар мен міндеттер енгізіледі, мұны міндеттеме ретінде емес, таңдалған салаларда жұмыс істеу және қызметтің қандай да бір түрлерін орындау құқығы туралы өтініш ретінде түсінеді.
Құжаттардың жобаларын құрылтайшыларға танысу үшін ұсыну қажет. Құрылтай құжаттары бойынша барлық пікірлер, ескертулер мен ұсыныстар жиналған кезде заң көмегіне жүгіну қажет, себебі түзетулер мен ұсыныстар заңға қайшы келуі мүмкін.
Чпециалистер құрылтай құжаттарының (жергілікті актілердің) келесі қажетті минимумын ұсынады):
- Келесі блоктардан тұратын білім беру мекемесінің КС туралы ереже: Жалпы ережелер, КС құрамы, міндеттері, құқықтары, жауапкершілігі, КС іс қағаздарын жүргізу.
- ҚС сандық және дербес құрамы туралы білім беру мекемесі басшысының өкімі.
- Қордың Қаржы-шаруашылық қызметін және мақсатты қаржы қаражатын пайдалануды бақылауды жүзеге асыру үшін білім беру мекемесінің ҚС жанындағы уақытша комиссиялар туралы ереже.
- Білім беру мекемесі ҚС қорының қаржы қаражатынан қызметкерлердің лауазымдық жалақыларына үстеме ақылар мен қосымша ақылар белгілеу туралы ереже.
- Оқушылар (тәрбиеленушілер) үшін білім беру мекемесі ҚС қорының қаржы қаражатынан стипендиялар туралы ереже.
- Оқушылар, тәрбиеленушілер, педагог қызметкерлер үшін жүлде қоры бар конкурстарды, жарыстарды және басқа да мектептен тыс жаппай іс-шараларды ұйымдастыру туралы ереже.
- Халықаралық мәдени алмасуды, оның ішінде кәсіби алмасуды ұйымдастыру туралы ереже.
КС білім беру мекемесінің жұмыс істеуі мен дамуы мәселелері бойынша басқа да мектептің өзін-өзі басқару органдарымен өзара іс-қимыл жасайды, бірақ құзыреттер мен функциялар қайталанбауы тиіс. КС өкілі КС құзыретіне кіретін мәселелерді қарау кезінде шешуші дауыспен мектептің басқа өзін-өзі басқару органдарының жұмысына қатыса алады.
Құрылтай жиналысының міндеттері: КС құрамын таңдау; оның төрағасын таңдау; "Қамқоршылық Кеңес туралы ережені" бекіту; білім беру мекемесін дамыту бағдарламасын әзірлеу және бекіту; білім беру мекемесінің жылдық жоспарына немесе жарғысына түзетулер енгізу (егер онда КС жұмысы айтылмаса), оны қалыптастыру тәртібі және Қызметті регламенттеу; ұйымдастыру және құрылтай құжаттарын КС басқарушы органына беру.
КС қызметі Кеңестің жалпы жиналысында бекітілетін жылдық жұмыс жоспары негізінде құрылады. Жыл бойы көмек көрсету туралы шешім қабылдау үшін жоспардан тыс отырыстар өткізіледі. Оқу жылының соңында есеп беру жиналысы өткізіледі.
КС шешілетін мәселелер шеңбері:
- жарғылық функцияларды жүзеге асыруда білім беру ұйымдарына жәрдемдесу;
-оқу-тәрбие процесінің сапасын жетілдіруге көмек көрсету: тереңдетілген бағдарламалар, ғылыми жобалар әзірлеуге қатысу, балалардың қабілеттерін дамыту бойынша шығармашылық зертханалар құру;
- мектептің материалдық-техникалық базасын нығайту, педагогтардың сапалы жұмысын ынталандыру;
- әлеуметтік-мәдени және сауықтыру іс-шараларын өткізуге көмек көрсету;
- тәрбие және оқыту саласында ынтымақтастықты орнату және дамытуға жәрдемдесу;
- аз қамтылған отбасы балаларына, жетім балаларға көмек көрсетуге, дарынды балаларды қолдау мен ынталандыруға арналған қаражатты пайдалану тәртібін анықтау, сондай-ақ олардың мақсатты пайдаланылуын бақылауды жүзеге асыру.
КС көшпелі және мектеп жанындағы лагерьлерді ұйымдастыруды, аз қамтылған отбасы балаларына киім мен аяқ киім бөлуге көмек көрсетуді, санитарлық нормалардың сақталуын, балалар мен педагогтардың еңбек қорғау және қауіпсіздік техникасының сақталуын бақылауды, мерекелер мен ашық есік күндерін ұйымдастыруға қоғам мен демеушілерді тартуды өз мойнына алады.
Құрылтай жиналысында айтылған КС негізгі міндеттері:
- балаларға тәрбиелік Ықпал етудің бірлігін қамтамасыз ету және оның тиімділігін арттыру мақсатында Отбасы мен мектептің, мемлекеттік органдар мен қоғамның байланысын нығайту;
- білім беру ұйымдарының инновациялық және ғылыми қызметін қолдау;
- оқушылардың өзін-өзі басқаруын дамытуға ықпал ету;
- ата-аналарды педагогикалық жаппай оқытуды ұйымдастыруды жақсарту бойынша шаралар қабылдау;
- ата-аналардың СӨС, кәмелетке толмағандар арасындағы құқық бұзушылықтың алдын алуға бағытталған іс-шараларға қатысуы;
- оқушылардың тамақтануын ұйымдастыруды жақсарту және оның сапасын бақылауды жүзеге асыру бойынша шаралар қабылдау.
Регламенттеуші құжаттаманы әзірлеу
КС құрылғаннан кейін мектеп әкімшілігі регламенттеуші құжаттаманы егжей-тегжейлі әзірлеуге және бекітуге кіріседі.
ҚР "Білім туралы" заңының 44-бабының 9-тармағына сәйкес Қамқоршылық кеңестің қызметі және оны сайлау тәртібі министрлігінде тіркелген ҚР Білім және ғылым министрінің 2007 жылғы 22 қазандағы №501 бұйрығы шығарылды.
Құрылтай құжаттарының бірі оның негізінде мектептің Қамқоршылық кеңесі туралы ереже болып табылады.
КС туралы мектепішілік Ережені әзірлей отырып, біз оның құқықтары мен міндеттерін көрсете отырып, алқалық басқару органының өкілеттіктеріне ие болдық:
- КС ҚР заңнамасын және білім беру ұйымының Жарғысын басшылыққа алады;
- білім беру ұйымының әкімшілігімен, ата-аналар комитеттерімен, жергілікті атқарушы органдармен, мүдделі ведомстволармен және басқа да ұйымдармен өзара іс-қимыл жасайды.;
- КС мүшелерінің өз функцияларын орындауы өтеусіз негізде жүзеге асырылады.
Қамқоршылық кеңесінің құрамы, құрылымы
Қамқоршылық кеңестің құрамына:
- білім беру ұйымының басшысы, өзге де білім беру ұйымдарының, басқару органдарының өкілдері;
- жұмыс берушілер және әлеуметтік серіктестер;
- қоғамдық ұйымдардың, қорлардың, қауымдастықтардың өкілдері;
- демеушілер.
Қажеттілігіне қарай жалпы жиналыстың шешімімен оның құрамына жекелеген өзгерістер енгізе алады.
Қызмет етуі: КС 3 жылға сайланады. ПС төрағасы басқарады, ол арнайы өкілеттіксіз әрекет етеді, оны білім беру ұйымының, мемлекеттік органдардың және басқа тараптардың алдында ұсынады. Ол жұмысты жүзеге асырады КС заңнамасына сәйкес. Қамқоршылық кеңес төраға орынбасарын, хатшыны сайлайды, ол іс жүргізуге, ревизионға және қазынашылыққа жауап береді.
КС отырыстары оның жұмыс жоспарына сәйкес, бірақ жылына кемінде бір рет, жоспардан тыс – қажеттілігіне қарай, кеңес төрағасының шешімі бойынша немесе КС мүшелерінің төрттен бір бөлігінің талабы бойынша өткізіледі. Егер отырысқа оның кемінде 2/3 мүшесі қатысса және кеңестің қатысқан мүшелерінің көпшілік даусымен ашық дауыс беру арқылы қабылданады.
КС қызметін тоқтату КС құрылтайшысының бастамасы бойынша немесе білім беру ұйымын тарату және қайта ұйымдастыру кезінде жүргізіледі.
Қорытынды. Мектеп ҚС жұмыс тәжірибесі осындай қоғамдық құрылымдарды құру қажет және оң нәтиже береді. Бірде-бір мемлекет мектепті өз бетінше ұстай алмайды. Ықпалды гуманитарлық қоғамдық қауымдастық ретінде білім беру мекемелерінде табысты жұмыс істей алады.
Нормативтік құқықтық база